Outsiders- Spotkanie z Artystami

Fundacja Layup w ramach której działa galeria Layup wspiera i pokazuje szeroko pojmowaną sztukę z zakresu Urban Art. Bazujemy na nośnikach reklamowych, które odzyskujemy z rynku wtórnego i zamieniamy w sztukę.
Łączymy dwa miejskie fenomeny, w których można doszukać się pewnych analogii. Przeważnie stoją w opozycji do siebie (konsumpcjonizm kontra anty system, mainstream vs niszowość, komercja vs wolność), czasem idą obok siebie (signpainting, liternictwo, ręcznie malowane szyldy, murale), czasem niebezpiecznie się mieszają (graffiti w reklamie, nielegalna reklama w formie street artu), a czasem walczą ze sobą (adbusting, subvertising).
Kluczem do prezentacji prac jest pomysł użycia i twórczego przerobienia różnych nośników reklamowych – bilbordów, starych szyldów, reklam, citylightów czy słupów ogłoszeniowych. Zaproszeni artyści mają możliwość zabawy z formą tych obiektów, krytyki, dialogu z treścią reklamy, czy po prostu nietypowej prezentacji swojej pracy, dzięki czemu stare reklamy zyskują nowe życie, a prace dodatkową wartość. Wystawa ma mieć charakter procesu, w którym nowe obiekty dodawane są z czasem, stopniowo zagęszczając przestrzeń wystawy, budując efekt ciągle zmieniającego się miejskiego krajobrazu.
Stosując taktykę przeładowania, czyli dodawania dużej liczby nowych, pozornie nie pasujących do siebie elementów, chcemy zbudować przestrzeń ultra- miejską, pełną bodźców wizualną utopię, przyjemną kakofonię zaskakujących elementów i połączeń, które oddają oddolną energię sztuki ulicznej.
Zapraszamy Was na spotkanie z dziesięcioma wyjątkowymi artystami, którzy będą tworzyć swoje projekty na Waszych oczach, a Wy będziecie mogli się temu procesowi przyglądać.
Dofinansowano ze środków 𝗠𝗶𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗚𝗱𝗮ń𝘀𝗸𝗮.
 
SPOTKANIA:
21.08 – AUTONE
30.08 – B.TRIP
1.09 – INWAZJA
2.09 – PROEMBRION
3.09 – PLUM.ONE
4.09 – TAXIS
11.09 – BAJO
14.09 – MARIAN MISIAK (TORYPRESS)
15.09 – LORAK
17.09 – ALPHA BETTER

Outsiders- Spotkanie z Artystami

Fundacja Layup w ramach której działa galeria Layup wspiera i pokazuje szeroko pojmowaną sztukę z zakresu Urban Art. Bazujemy na nośnikach reklamowych, które odzyskujemy z rynku wtórnego i zamieniamy w sztukę.
Łączymy dwa miejskie fenomeny, w których można doszukać się pewnych analogii. Przeważnie stoją w opozycji do siebie (konsumpcjonizm kontra anty system, mainstream vs niszowość, komercja vs wolność), czasem idą obok siebie (signpainting, liternictwo, ręcznie malowane szyldy, murale), czasem niebezpiecznie się mieszają (graffiti w reklamie, nielegalna reklama w formie street artu), a czasem walczą ze sobą (adbusting, subvertising).
Kluczem do prezentacji prac jest pomysł użycia i twórczego przerobienia różnych nośników reklamowych – bilbordów, starych szyldów, reklam, citylightów czy słupów ogłoszeniowych. Zaproszeni artyści mają możliwość zabawy z formą tych obiektów, krytyki, dialogu z treścią reklamy, czy po prostu nietypowej prezentacji swojej pracy, dzięki czemu stare reklamy zyskują nowe życie, a prace dodatkową wartość. Wystawa ma mieć charakter procesu, w którym nowe obiekty dodawane są z czasem, stopniowo zagęszczając przestrzeń wystawy, budując efekt ciągle zmieniającego się miejskiego krajobrazu.
Stosując taktykę przeładowania, czyli dodawania dużej liczby nowych, pozornie nie pasujących do siebie elementów, chcemy zbudować przestrzeń ultra- miejską, pełną bodźców wizualną utopię, przyjemną kakofonię zaskakujących elementów i połączeń, które oddają oddolną energię sztuki ulicznej.
Zapraszamy Was na spotkanie z dziesięcioma wyjątkowymi artystami, którzy będą tworzyć swoje projekty na Waszych oczach, a Wy będziecie mogli się temu procesowi przyglądać.
Dofinansowano ze środków 𝗠𝗶𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗚𝗱𝗮𝗻́𝘀𝗸𝗮.
 
SPOTKANIA:
21.08 – AUTONE
30.08 – B.TRIP
1.09 – INWAZJA
2.09 – PROEMBRION
3.09 – PLUM.ONE
4.09 – TAXIS
11.09 – BAJO
14.09 – MARIAN MISIAK (TORYPRESS)
15.09 – LORAK
17.09 – ALPHA BETTER